Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Bullar och besök på jobb

Av happyworkaholic - 15 augusti 2012 22:47

Vid tio kom Emma med frukostbullar :) Väldigt uppskattat! Längesedan vi umgicks nu så gäller att passa på även om det "bara" är över frukost :)

När vi alla var mätta och hade snackat lite skit sovra det dags för oss att bege oss in mot malmö för att hälsa på arbetskamraterna på jobb. De har efterlyst mig och familjen sen vi kom hem ;)
När alla tittat och ojat sig över hur liten och fin hon var (blev bara tittande eftersom hon fortfarande är så pass infektionskänslig) så körde vi bort till Tias jobb för att lämna lite saker, och sen träffade vi mamma på Mobilia för att äta en sen lunch/tidig middag :)
Passade även på att köpa lite kläder till lillfisen :) Hon är uppe i storlek 44 nu men efter att ha gått igenom den stora högen med kläder vi fått så konstaterade vi att det bara fanns ynka två bodies i den storleken :s
Med tanke på hur det sprakar i blöjan på henne titt som tätt ;) och att vi experimenterar med hur mycket mat hon ska sondas med nu när hon börjar amma mer (ibland blir det lite väl fullt och då kommer ju en del upp igen) så är det liiiiite lite med bara två klädesplagg :s
Men hittade fem stycken jättefina bodies, och en söt pyjamas, på Lindex så nu är klädkrisen över :P

Nu ikväll har Tias och Jonny satt upp det nya gallret på balkongen. Blått och fint precis som balkongen, och uppmätt efter fönsterna så nu kan de jäklar i det inte klaga på att det stör helhetsintrycket på fasaden! (löjligt) Finns gardiner på folks balkonger som stör betydligt mer :/

Nu blir det soffmys med hela familjen, inklusive hårbollar, innan det är dags att krypa till kojs (eller mata bebis igen, vilket som det nu blir tid för först).

Visst är bilden på Elina och farmor Gittan härlig?! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards