Direktlänk till inlägg 16 april 2011

16 april

Av happyworkaholic - 16 april 2011 08:35

Vilken härlig morgon! Vaknade (väldigt tidigt) av fågelkvitter. Blev först lite irriterad men när jag tittade ut och såg att solen redan hade börjat titta fram så försvann den känslan igen. Sitter ute på balkongen, invirad i mitt täcke, och bara njuter. Härlig frisk luft, sol, fågelkvitter och en katt som är helnöjd över att jag är där ute tillsammans med henne (favoritstället).

Som sagt, vilken härlig morgon!  


Igår var det ju fredag (härligt) så då slutade jag tidigt från jobb (skönt).

Mötte upp Emma hemma hos henne och sen gick vi ner till Harmony och åt. Var så hungrig att jag skakade så mat var verkligen välbehövligt! Och gott :)

När vi ätiti upp var Emma tvungen att skynda sig hem för hon skulle iväg och jobba. Jag behav mig också hemåt, mest för att byta om och umgås en stund med Bus :)


 

Efter en stund ringde Alexandra. Hon hade bebiskris :s Hade promenerat hem till Leos farmor och farfar med den nya vagnen (med sittdel), men när de nu skulle gå hem igen hade Leo totalvägrat att sitta i vagnen. Gallskrek hela tiden så hon fick vända och gå tillbaka igen. Så nu behövde hon sjuts hem för att hämta liggdelen istället. Körde bort och hämtade Alexandra, körde hem till henne och hämtade liggdelen, och körde tillbaka till Leos farmor och farfar.


 

Vädret var ju helt underbart igår så jag ställde bilen hos Gittan o Lasse och promenerade tillbaka till stan med Alexandra :) Vi vandrade runt i nästan två timmar. Köpte mjukglass (mums!) och satt på torget och njöt av solen. Leo sov hela tiden :) Alexandra fick för mycket strössel på sin glass så hon kom på den brillianta idén (inte) att hon skulle skaka av strösslet från glassen. Haha. Detta resulterade ju så klart i att all mjukglassen ramlade på marken och hon stod kvar med endast struten kvar. Haha. Skrattade så jag hade kramp i magen!  

Träffade Christoffer, Yohanna och lille Jamie på torget precis efter glassincidenten. De var också ute och promenerade  det fina vädret. Jamie har verkligen blivit stor. Söta lilla unge :) De stannade bara en kort stund för de skulle hem till André och Sofie för att äta middag.


Jag och Alexandra promenerade vidare en stund till och sen mötte vi upp Sebbe för han och Alexandra skulle in på ica och handla. Jag följde med som barnvagnschaufför :P


    

Gjorde dem sällskap bort till deras lägenhet och sen promenerade jag vidare hem till mig. Blev ett par härliga timmar utomhus :) Bosatte mig ute på balkongen när jag kom hem. Tog med mig mitt täcke och datorn och mös ner mig i soffan tillsammans med Bus. Hon var väldigt nöjd med vår sysselsättning :) Myskatt :)


Tias jobbade extra på Arenan så han kom inte hem förrän vid åtta. Blev lite tv-tittande och mys. En lugn fredag :)


_____________________________________________________________________


Nu ska jag gå in och mysa lite med min sovande man :) Sen sk jag bege mig in till Mobilia :) Får se om jag lyckas locka med mig någon kul :)


Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards