Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Första jobbiga natten...

Av happyworkaholic - 29 juli 2012 16:54

...den har vi haft i natt. Zzz...

Hittills har vår lilla tjej verkligen varit en ängel. Sovit hur bra som helst, enda gången hon visar prov på sina röstresurser är när mamma och pappa är för långsamma med maten ;) haha.
Men i natt var det inte mycket som passade den lilla damen. Varit hungrig redan 30-40 minuter innan det varit dags för mat, sen sovit en timme efter hon fått mat och efter det vaknat och varit sur som ättika ända fram till nästa mål mat.
Är totalt tomt i magen varje gång det är dags för mat men kan ju inte ge henne hur mycket mat som helst. De har redan ökat hennes mängd med 10 ml den senaste veckan. Kan ju inte finnas plats till mer i den lilla magen :s
Vid tio i morse tog vi upp henne i vår säng och la henne hos mig, och då somnade hon som en sten och vaknade inte ens när det var dags för mat kl ett (fick ju så klart mat ändå men hon brukar alltid säga ifrån när det är dags).

Så en kombination av lite mammamys och trötthet gav till slut resultat och lillfisen sov hur gott som helst i ett par timmar och sen har hon legat i soffan med mig och filosoferat <3

Lite smått trötta är vi här hemma idag, men förr eller senare måste vi ju få känna på det "riktiga" föräldralivet :p haha
Eller ja jag åtminstone, Tias ska flytta hem till sin mamma efter nattens sömnlöshet ;) haha

 
 
Ingen bild

Barbro

29 juli 2012 23:03

Så klart att hon blir lugn hos dig! Hon skulle ju fortfarande varit kvar där inne. Ha henne nära så mycket som möjligt och låt henne dia när hon vill.

happyworkaholic

3 augusti 2012 09:17

Precis, hon behöver ju lite extra närhet :) Och det får hon självklart! Mammamys finns det alltid tid för :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av happyworkaholic - Fredag 22 mars 17:13


Dag 19 och med betydligt färre snedsteg än jag förväntat mig när jag började. Jag är sugen på i princip ALLT hela tiden. Framförallt mat. Hemlagad mat. Till o med sådant som jag normalt sett inte äter. Haha. - 15 kg säger vågen och på torsdag ska d...

Av happyworkaholic - Tisdag 5 mars 16:18


Tortyr. Att laga mat till resten av familjen är ren och skär tortyr ? Till och med en del saker som jag normalt sett inte äter är såååå jäkla lockande. ...

Av happyworkaholic - Söndag 3 mars 08:59


Nu är det dags att ta krafttag här hemma. Kropp och knopp behöver en omstart. Efter en ordentligt kontroll av läkare, där alla prover och värden vara exemplariskt, har jag fått ok att köra dessa i 30 dagar. Med tanke på hur kräsen jag är, plus a...

Av happyworkaholic - 4 september 2022 12:37

Igår blev vi upphämtade med buss och guide för att se lite olika sevärdheter här på Island.När vi körde från flygplatsen till hotellet i fredags ska jag ärligt säga att jag var inte speciellt imponerad av landskapet, förstod inte alls varför alla pra...

Av happyworkaholic - 3 september 2022 10:34

Om personalen arbetar hårt och kliniken går bra kan det hända att man får åka på roligheter tillsammans. Den här gången gick resan till Island! 03.34 ringde klockan i fredags morse ? Upp, kolla igenom packningslistan, borsta tänderna, packa rygg...

Ovido - Quiz & Flashcards